Сальник рулевой рейки рено логан

Автомобили

Сальник рулевой рейки рено логан

Всем доброго времени суток.
Тек верхний сальник, после чтения сайтов по ремонту, распечатал указания и по замене и вперед!
Сказать что там что-то сверхъестественное не могу все понятно и доступно. По сравнению с ваз 2114 конструкция крепления более продуманней и надежней! На четырке шпильки которые легко отломать, а новою потом варить надо или высверливать дырку … кароче гемор, а тут просто болты, сорвал поменял болт и всё! и карданчик на четырке одному почти не реально поставить а тут как то для людей…:) НО минус это пыльник (чаша ) кто это придумал! от него толку НОЛЬ тока грязи больше собирает!
Ну приступим:
снимаем наконечники.
откручиваем карданчик (он находится в пыльники в форме чаши)
трубки возле карданчика заодно и масло всё сливается.
крепления рейки два хомута
потом самое интересное вытаскивая её надо поворачивать туда сюда этому мешает длинная трубка которая вкручена в корпус рейки ближе к левому колесу, она имеет изгиб который упирается в выхлопную трубу, снимать трубу нет смысла, можно подлезть и открутить трубку на месте

Сальник рулевой рейки рено логан

затем вытаскиваем рейку. Я вытаскивал вместе с тягами и наконечниками, так как буду менять на новые, а так их можно на месте открутить газовым ключом №1 или №2

Сальник рулевой рейки рено логан

Hello!
To repair the rack prepared for a long time. I was afraid, I was afraid, but I didn’t doubt that I needed capital, the question was WHEN? After the accident, the answer was drawn by itself. Reika specifically flowed around the steering shaft, there were knocks. Plus, there was a question about the removal of the damaged gearbox jointly with the helmsman, a less expensive “killing two birds with one stone”. Urgently needed a repaired steering rack. Only it so happened that I had to go through another one, so to say, a spare rail, which I bought on occasion in the fall.

Сальник рулевой рейки рено логан

Сальник рулевой рейки рено логан

We have: TRW 7700433725-IB rake (7925300021-ID). 74000km mileage, visually in excellent condition. Go through or not? Doubts, long reflections and … of course to sort through! At least let’s see what’s inside :).

I started the search for repair kits and that’s what I found:
– CORTECO 15599845 (power)
– CORTECO 15599932 (distributor)
– Emmetec RE9002KIT (power and distributor)
– AUTOGUR AG0042, AG0174 (stuffing boxes)

From the point of view of the completeness of the picture: 1559932 + 15599845 — the most suitable option, or RE9002KIT. Braked price on Corteco — 2600r., A little cheaper Emmetec — 2500r. Somehow not humane for 5 glands, 6 ringlets, a pair of bushings and a gasket. Based on the state of the slats, I decided to limit myself to buying stuffing boxes individually, and then, depending on the circumstances. Power seals on the rod rod 23.00 / 34.20 / 38.00 * 3.20 / 8.0 type 6v2:
– ORPAV, Emmetec F-00035 (Motorherz HA0591)
– ORPAV, Emmetec F-00018 (Moterherz HA0586)
– ORPAV, Emmetec F-00441 (Moterherz HA0599),
as well as other manufacturers with suitable parameters.
Earlier I already ordered the gland under the number F-00018 and then arrived, in a marker with a signed bag, the gland of Corteco. Knowing that this company goes to the original, I ordered the glands according to their catalog:
– Corteco 12012051B 23×34.2 / 38×7.5 — steering rack oil seal, 2 pcs.
– Corteco 12015526B 19.05х34.6х4.4 / 5.9 — top seal of the distributor, 1 pc.
— Corteco 12015564B 28x47x4.2 / 5 — lower distributor seal, 1 pc.
— Corteco 01020063B 19.05×35.05×3.3 — sealing ring (distributor boot), 1 pc.

Читайте также:  Как отличить восстановленную резину

Сальник рулевой рейки рено логан

Also ordered:
— Set anther TRW JBE159
— Thread lock Permatex 27100
— Whitmore’s Polyna CV 1.5 Lubricant 7020175
Bought at a flea market:
— Right steering tip Lemforder 2548402
— Left steering tip Lemforder 2544602

Сальник рулевой рейки рено логан

Separately say about the lubricant. Why polyna? The grease is designed for CV joints, incl. Type TRIPOD, which I want to audit. At the same time, it is the most suitable, not very expensive grease for the steering rack, which was found and ordered. Fuchs Renolit JP1619 (BMW83239407857), which are everywhere filled with rails during the day with fire not to be found. Excellent lubricant Chevron Black Pearl Grease EP1 (254592642) is also difficult to find on sale. VW lubricant for steering racks AOF 06300004 — stumbled upon it when I already ordered Polyna.

Сальник рулевой рейки рено логан

We clean, we merge oil, we wash in gasoline, we dry. Remove the anthers, unscrew the tie rods using an analog device Dir 1306-01 (manufactured in place). Remove the protective metal screen. We manufacture special pipes. key to remove the right sleeve.

Сальник рулевой рейки рено логан

Click on the stopper and twist strictly clockwise, the retaining ring unscrew.

Сальник рулевой рейки рено логан

The key to 14 rotate the distributor shaft to the right, the sleeve will come out.

Сальник рулевой рейки рено логан

We move the rod to the center position so that on both sides the distance from the end of the rod to the body is the same (it is easier to remember). I got 6cm. In this position of the rod we make marks on the shaft and distributor housing. We also make a notch on the cover and case. Labels are best applied mechanically, because The marker and stroke in the process may disappear.

Сальник рулевой рейки рено логан

We unscrew the tubes with a key for 12, unscrew the distributor with a key for 13. A bolt-on sealant is applied, we remove it with solvents, during reassembly we apply a thread lock. Carefully, in order not to damage the gasket, disconnect the valve from the rail body. Immediately put the third mark on the distributor shaft from the gear. To loosen the adjustment cover, I advise you to make a key, either from a suitable tube, or as from Bulgarians, only smaller. The metal is soft when using screwdrivers, hammers, etc. easy to damage. Moreover, the l > Next, take out the stock rod to the right. With a tape measure we measure the distance from the inner gland to the edge of the rail body (about 28 cm), useful when pressing in. Use a suitable head on the extension to gently knock out the inner gland with the sleeve, just to the right. Cheers, comrades! We almost broke it :))

Читайте также:  Дэу матиз 2010 отзывы

Сальник рулевой рейки рено логан

The initial examination showed that the analysis was not in vain. Despite the excellent condition and low mileage, a bunch of stuffed grease, there was a "crime" inside, though not a big one. There was a decent rye on the right sleeve, which successfully spread to the stem, because the rail was not used for a long time and there was no lubricant in this place. Plastic sleeve metal to get problematic. If there is a new replacement, you can simply cut. If the sleeve is not, then very carefully. Removed to remove rust.

Сальник рулевой рейки рено логан

Сальник рулевой рейки рено логан

We continue to disassemble, there is a pin on the distributor shaft, we knock it out. Sits tight, you need a good, strong and at the same time a thin knob, rod, etc.

Сальник рулевой рейки рено логан

Well, then everything is simple. And it broke :))

Сальник рулевой рейки рено логан

The photo shows that the distributor shaft is also rusty, and decently just under the boot, so that the newly installed boot will not work 100%. Rust has eaten the grooves, more chance of water and dirt getting inside. Upper gland "closed" locking ring, I had to buy a puller: (

Сальник рулевой рейки рено логан

We change the glands, we smear what you need to smear and assemble in reverse order combining tags. Foci of corrosion on the stock removed with the help of 800, 1000, 1200 sandpaper, polished GOI paste with oil. The inner stem gland is abundantly smeared with oil and carefully clogged using a suitable diameter head. The adjustment cover can be tightened a little more, from the initial position. Rotating the steering shaft makes sure that the stock moves easily.

Сальник рулевой рейки рено логан

Для идентификации автомобиля и достоверного подбора сальник рейки Renault Logan I LS Седан, следует внимательно выбрать модификацию транспортного средства. Для этого используйте уточняющую информацию с данными содержащими: мощность, измеряется в лошадиных силах (пример 103 л.с.), объем двигателя (пример 1,6 литра), тип (пример бензиновый) и модель + код двигателя, как правило, данный параметр редко используется, но найти его можно только в ПТС, так же можно обратить внимание на ось привода (бывают задний, передний или полный), ну и обязательный параметр – дата выпуска, разделяет модель т/с на рестайлинг, дорестайлинг, первый и последний год производства.

Читайте также:  Тесты зимней резины r14

Эти данные служат для уникализации устанавливаемых запчастей в определенный период выпуска, так как производители постоянно модернизируют автомобили с конвейера.

Выберете модификацию т/с для поиска сальник рейки

Двигатель: объем – 1 л., мощность – 76 л.с., тип – бензиновый. Привод: передний. Год выпуска: 2007-2012

Двигатель: объем – 1.4 л., мощность – 75 л.с., тип – бензиновый, модель – K7J 710. Привод: передний. Год выпуска: 2004-2012

Двигатель: объем – 1.6 л., мощность – 87 л.с., тип – бензиновый, модель – K7M 710. Привод: передний. Год выпуска: 2004-2012

Двигатель: объем – 1.6 л., мощность – 90 л.с., тип – бензиновый. Привод: передний. Год выпуска: 2008-2012

Двигатель: объем – 1.6 л., мощность – 92 л.с., тип – бензиновый. Привод: передний. Год выпуска: 2007-2012

Двигатель: объем – 1.6 л., мощность – 95 л.с., тип – бензиновый. Привод: передний. Год выпуска: 2007-2012

Двигатель: объем – 1.6 л., мощность – 105 л.с., тип – бензиновый, модель – K4M 690. Привод: передний. Год выпуска: 2007-2012

Двигатель: объем – 1.6 л., мощность – 107 л.с., тип – бензиновый. Привод: передний. Год выпуска: 2007-2010

Двигатель: объем – 1.6 л., мощность – 109 л.с., тип – бензиновый. Привод: передний. Год выпуска: 2007-2012

Двигатель: объем – 1.6 л., мощность – 112 л.с., тип – бензиновый, модель – K4M 697. Привод: передний. Год выпуска: 2007-2012

Двигатель: объем – 1.6 л., мощность – 112 л.с., тип – бензиновый. Привод: передний. Год выпуска: 2007-2012

Двигатель: объем – 1.5 л., мощность – 65 л.с., тип – дизель, модель – K9K 794. Привод: передний. Год выпуска: 2011-2012

Двигатель: объем – 1.5 л., мощность – 68 л.с., тип – дизель, модель – K9K 792. Привод: передний. Год выпуска: 2007-2012

Двигатель: объем – 1.5 л., мощность – 86 л.с., тип – дизель, модель – K9K 796. Привод: передний. Год выпуска: 2008-2012

На следующем шаге для расширенного выбора, можно ввести Vin код автомобиля для перехода в иллюстрированные каталоги, где можно найти раскладку деталей до болтика и дубли отсутствующие в каталоге аналогов.

Добавить комментарий

семь + шестнадцать =